Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012

Σαββίδης: "Ολοι μου έλεγαν βοήθα τον ΠΑΟΚ"

Αποκαλυπτική συνέντευξη του Ιβάν Σαββίδη στην Ρωσία. Τι λέει για τον Σαλπιγγίδη, τα χρήματα που έχασε στο ρωσικό ποδόσφαιρο, αν ενδιαφερθεί για άλλη ομάδα του εξωτερικού πέρα του ΠΑΟΚ, το ελληνικό διαβατήριο και το... τσιγάρο.

Για το γεγονός ότι σταμάτησε να έχει ενδιαφέρον για το ρωσικό ποδόσφαιρο και αποφάσισε να επενδύσει στο εξωτερικό: "Είχα εμπλοκή στις δύο ομάδες του Ροστόφ. Πίστευα ότι κάποιοι στο Ροστόφ θα έδειχναν ενδιαφέρον για την στρατηγική μου. Στη Ρωσία δεν υπάρχει καθόλου στρατηγική στο ποδόσφαιρο. Ψάχνουν μόνο έναν πλούσιο άνθρωπο να τον χρησιμοποιήσουν και μετά να τον παραμερίσουν. Ακόμη και στην Ζενίτ και στην Ανζί τα πάντα είναι χτισμένα στις φιλοδοξίες ενός ανθρώπου. Αύριο όμως μπορεί κάποιος να ξυπνήσει στραβά και αυτό να το πληρώσει η Ζενίτ".

Για τα χρήματα τα οποία έχασε στο ποδόσφαιρο: "42 εκ. δολάρια, σύμφωνα με μία πρόχειρη εκτίμηση. Τα έχασα γιατί κανένας στόχος δεν επιτεύχθηκε. Το μεγάλο μου μειονέκτημα είναι η ειλικρινειά μου. Στο ρωσικό ποδόσφαιρο πρέπει να κάνεις μπλόφες. Να τους λες αυτό που θέλουν να ακούσουν και μετά σε χειροκροτάνε. Εκανα μια δήλωσε που μου κόστισε πολύ, μίλησα για ανάπτυξη. Εχουμε λέμε ομάδες με παράδοση αλλά όχι με επιτυχίες, το πεπρωμένο μας είναι να έχουμε ομάδες που παράγουν".

Ο μεγαλομέτοχος της ΠΑΕ ΠΑΟΚ αναλύει, ακόμη, πολλά γεγονότα από την εποχή που είχε στην κατοχή του την ομάδα του Ροστόφ.

Για το τσιγάρο, μιας και δραστηριοποιείται στον χώρο του καπνού: "Ο καπνός μπορεί να προστατεύσει από την σχιζοφρένεια. Στην εποχή της Σοβιετικής Ενωσης έδιναν στα ψυχιατρεία τσιγάρα, κάπνιζες δεν κάπνιζες. Δεν λέω ότι κάνει καλό, αλλά Το τσιγάρο, άλλωστε, είναι από τις μικρότερες αμαρτίες για τις οποίες ο άνθρωπος είναι ικανός".

Για τον τρόπο που ενεργεί στις επιχειρήσεις του: "Ποτέ δεν πάω πέρα από τα όρια, θα μπορούσα να ήμουν πιο πλούσιος, θεωρώ ότι είναι δύσκολο να κινείσαι χωρίς κανόνες".

Για την εγκληματική οργάνωση που προσπάθησε να απαγάγει τον γιο του: "Μάζεψα πληροφορίες και τους εξέπληξα σκληρά. Δούλεψα πριν συμβεί οτιδήποτε, τους πρόλαβα".

Για τον αν έχει ελληνικό διαβατήριο: "Δεν εχω πια, όταν αποφασίστηκε για τους βουλευτές να έχουν διπλή υπηκοοότητα μου αρνήθηκαν επισήμως την ελληνική και δεν υπάρχει περίπτωση να την πάρω πίσω. Αυτό γιατί στο ελληνικό Σύνταγμα γράφεται πως αν αρνηθείς την ελληνική ιθαγένεια δεν σου επιστρέφεται".

Για το που είναι η βάση του, Ροστόφ, Μόσχα ή Θεσσαλονίκη: "Στο Ροστόφ φυσικά. Για οκτώ χρόνια όταν ήμουν στην Δούμα (σ.σ ρωσικό κοινοβούλιο) ήμουν μεταξύ των δύο πόλεων, αλλά ανεξάρτητα από το πόσο χρόνο περνούσα στην Μόσχα ερχόμουν στο Ροστόφ για να... πλένω τα ρούχα μου. Και το έκανα συνειδητά, δεν ήμουν ποτέ Μοσχοβίτης".

Για το αν θα ενδιαφερθεί για άλλη ομάδα στο εξωτερικό πέρα του ΠΑΟΚ: "Μόνο για τον ΠΑΟΚ. Κανένα άλλο κλαμπ δεν με ενδιαφέρει. Ο, τι συνδέεται με την Κωνσταντινούπολη είναι η ζωή μου, και αυτός ο σύλλογος κατάγεται από την Κωνσταντινούπολη. Ο ΠΑΟΚ είναι η αρρώστια όλων των Ποντίων. Τα πάντα ξεκίνησαν από την Σοβιετική Ενωση, πέταξα στην Θεσσαλονίκη και άκουσα να μου λεν στα ρωσικά και στα ελληνικά "βοήθεια". Ενιωσα μέλος του οικογενειακού δράματος".

Για το πριμ που είχε δώσει στο EURO: "Είχα δώσει πριμ 1 εκ. δολλάρια στην Ρωσία και στην Ελλάδα αν έπαιζαν τελικό. Αν έφταναν και οι δύο θα το μοιραζόταν. Κάποιοι μου είπαν ότι αυτή ήταν μία λαϊκίστικη κίνηση, ότι ήξερα ότι δεν θα έπαιζαν τελικό. Και τους απάντησα αν ήσαστε τόσο σίγουροι γιατί δεν βγαίνεται να το φωνάξετε;"

Για την εμπλοκή του στον ΠΑΟΚ και τον ανταγωνισμό με τον Καμπάνη: "Από το 2006 υπήρχε ενδιαφέρον από μένα για τον ΠΑΟΚ. Τώρα όμως οι οπαδοί ήταν σε θέση να πείσουν για να γίνει αποδεκτή η προσφορά μου. Ο ΠΑΟΚ είχε τεράστιες οικονομικές δυσκολίες, δεν είχα να περιμένω τίποτα. Μπορεί οι μετοχές της Μάντσεστερ, της Ρεάλ και της Τσέλσι να πωλούνται με κέρδος, στον ΠΑΟΚ όμως δεν φέρνουν κέρδος. Γι' αυτό κι έγινε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, για να καλυφθούν τα χρέη του συλλόγου. Εβαλα 10 εκ., αλλά έχει σημασία ότι οι μέτοχοι δεν πήραν τίποτα, αυτό είχε σημασία. Αυτός ήταν και ο όρος μου, τα χρήματα να μην πάνε στις τσέπες τους, αλλά στον σύλλογο".

Για τον Σαλπιγγίδη και το μπάτζετ του ΠΑΟΚ (σ.σ. μετά από σχετική ερώτηση του δημοσιογράφου): "Ο πιο ακριβοπληρωμένος παίκτης του ΠΑΟΚ είναι ο Σαλπιγγίδης, ο οποίος έπαιξε με την Εθνική ομάδα στο EURO. Παίρνει περίπου 1 εκ. ευρώ. Πιστέψτε με πολλές ομάδες στην πρώτη κατηγορία της Ρωσίας πληρώνουν περισσότερα από τον ΠΑΟΚ, το συνολικό μπάτζετ του ΠΑΟΚ (σ.σ. προφανώς εννοεί όχι μόνο το αγωνιστικό) είναι 16 εκ. ευρώ και σημειώνω ότι έχουμε αποκλειστεί από την Ευρώπη".

Για το γεγονός ότι βλέπει τα εντός έδρας ματς του ΠΑΟΚ, ενώ οι ιδιοκτήτες της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ δεν έχουν βρεθεί ποτέ σε αγώνα της ομάδας τους: "Πήγα πριν από ένα μήνα στο ντέρμπι με τον Αρη που είναι επίσης ομάδα της Θεσσαλονίκης. Πήρα ένα ενδιαφέρον μάθημα. Ο ΠΑΟΚ κέρδισε 4-1, παρά το γεγονός ότι δέχθηκε πέντε κίτρινες κάρτες και δύο κόκκινες. Το επόμενο ματς ήταν με τον ΟΦΗ στην Κρήτη και οι παίκτες μας δέχθηκαν κίτρινες κάρτες και μία κόκκινη. Το σύστημα μου έδειξε την θέση μου. Σε μία συνάντηση με τους οπαδούς του ΠΑΟΚ, τους ρώτησα: "Εχετε μελετήσει την ποδοσφαιρική μου βιογραφία;". Ξαφνικά ένας άντρας ήρθε προς εμένα, μου φίλησε το χέρι και μου είπε: "Αυτό είναι αποτέλεσμα όσων διάβασα".

Για την ομάδα του Ροστόφ: "Δεν έχει τίποτα για το οποίο πρέπει να ντρέπεται. Ο σύλλογος σώθηκε από την καταστροφή. όταν είχα αναλάβει είχε τεράστια χρέη, 89 εκ. ρούβλια, δεν είχε κανέναν παίκτη στην ιδιοκτησία του. Από την κυβέρνηση είχαμε πάρει μόνο 50 εκ. ρούβλια και τα υπόλοιπα ήταν δικά μας χρήματα. Σήμερα η περιοχή προσφέρει στην Ροστόφ ένα δισ. 200 εκ. ρούβλια και το αποτέλεσμα είναι πάλι μηδέν. Εγώ δεν άφησα πίσω μου ούτε ένα ρούβλι χρέος, ούτε στην εφορία, ούτε στους παίκτες, και μάλιστα η ομάδα διαθέτει στην ιδιοκτησία της 47 ποδοσφαιριστές".

Για τα 42 εκ. που ξόδεψε στην Ροστόφ: "Ηταν μία πολύ καλή... προπόνηση. Αν αυτή η προπόνηση με βοηθήσει να αποφύγω παρόμοια λάθη στον ΠΑΟΚ τότε σημαίνει ότι θα έχω μάθει κάτι. Καταλάβετε κάτι, δεν πρόκειται να ανταγωνιστώ με τον Αμπράμοβιτς ή τον Κερίμοφ (σ.σ. ιδιοκτήτης της Ανζί), είναι άσκοπο. Ο Θεός μας καλεί να συμβιβαστούμε με το αναπόφευκτο. Σαν Ορθόδοξος Χριστιανός πρέπει να το δεχτώ αυτό και να επικεντρωθώ στις άλλες χαρές της ζωής. Από την στιγμή που αυτοί οι άνθρωποι θα είναι πάντα πιο πλούσιο από μένα ελπίζω πάντα ο Θεός να τους δίνει υγεία, γιατί θα έπρεπε να ανησυχώ; Οι Χριστιανοί είναι κάτι μοναδικό, έχουν άλλη φιλοσοφία, εμείς δεν ακολουθούμε τις αρχές του Δαρβίνου που ακολουθούν άλλες θρησκείες, που λένε μην δίνεται σημασία σε ένα φτωχό, αυτός δεν ήταν τυχερός, εσείς είστε τυχεροί απολαύστε την ζωή σας. Η αρχή μου είναι καλύτερα να βγάζεις λιγότερα και να υπάρχει αρμονία, να νοίαζεσαι για όλους".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!
stavrosalatas@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...