Δευτέρα 29 Απριλίου 2013

Τρινκιέρι: Εμπιστευθείτε με...

Στην επίσημη παρουσίασή του από την ΕΟΚ ο Αντρέα Τρινκιέρι ανέλυσε το όραμά του για την Εθνική ομάδα μπάσκετ, υπογραμμίζοντας πως ζητάει την εμπιστοσύνη όλων για την οδηγήσει σε επιτυχίες, αρχής γενομένης από το Ευρωμπάσκετ τον Σεπτέμβριο.
 
Ο ιταλός τεχνικός τόνισε πως έχει μιλήσει με τους περισσότερους διεθνείς παίκτες που υπολογίζει για το καλοκαίρι και δήλωσε σίγουρος πως θα συνεργαστεί άψογα μαζί τους, επειδή ενδιαφέρονται πολύ και αγαπάνε την Εθνική ομάδα.

Ακόμη, ο Τρινκιέρι υπογράμμισε πως νιώθει πως αναλαμβάνει μία μεγάλη ευθύνη, γνωρίζοντας καλά την ιστορία της Εθνικής, αλλά και του ελληνικού μπάσκετ.

Τον ιταλό τεχνικό καλωσόρισε ο Γιώργος Βασιλακόπουλος, ο οποίος είπε αρχικά: «Είναι μεγάλη χαρά μας που έχουμε επιτέλους κοντά μας τον Αντρέα Τρινκιέρι. Υπήρχαν δυσκολίες, προβλήματα που ανέκυψαν την περίοδο αυτή και καθυστέρησε η άφιξή του. Ξέρετε ποιος είναι και έχετε παρακολουθήσει τη διαδρομή του. Η ανθρώπινη σχέση είναι αυτή που προάγει τις διαδικασίες και φέρνει τον έναν πιο κοντά στον άλλο. Έτσι μπορούμε να εκτιμήσουμε καλύτερα τα αποτελέσματα μιας δουλειάς. Η συνεργασία μας είναι μέχρι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, αλλά θέλω να πιστεύω και μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2016. Πρώτος σταθμός είναι το Ευρωμπάσκετ της Σλοβενίας, όπου στόχος μας είναι να διεκδικήσουμε ακόμη και την πρώτη θέση. Έχουμε μια πολύ καλή ομάδα, έναν προπονητή που έχει αποδείξει στο παρελθόν στην Ιταλία και την Ευρωλίγκα πως είναι άριστος γνώστης της ευρωπαϊκής πραγματικότητας και μου έχει κάνει εντύπωση ο τρόπος που δουλεύει. Είναι εργατικός και δίνει σημασία στην ανθρώπινη σχέση.

Έχει έρθει σε επαφή με όλους τους Έλληνες διεθνείς, που παίζουν εντός κι εκτός της χώρας. Δυστυχώς πολλά παιδιά με την πολιτική που ακολουθήσαμε, όχι ως ομοσπονδία, μετέβησαν σε άλλες χώρες. Εδώ είναι μια πρώτη απάντηση σε κάποιους κυρίους που κάνουν κριτική ανεξάρτητα από το θέμα. Δεν ενδιαφέρονται από τον αγωνιστικό χώρο που υπάρχουν τόσοι ξένοι ή που τόσα παιδιά παίζουν εκτός Ελλάδος, δεν ενδιαφέρονται ότι είμαστε Ευρωπαίοι, αλλά λένε ότι επιλέξαμε ξένο. Επιλέξαμε έναν Ευρωπαίο προπονητή, που έχει τα ίδια δικαιώματα εργασίας. Είναι πολύ συντεχνιακό το επιχείρημα ‘γιατί να μην είναι Έλληνας;’. Γιατί δεν το άκουσα πέρυσι που δύο σπουδαίοι προπονητές ήταν στα δύο μεγάλα μας σωματεία. Είμαστε Ευρωπαίοι, έχουμε Ευρωπαίο προπονητή και πάμε για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα».

Κλείνοντας, ο πρόεδρος της ΕΟΚ τόνισε πως ο Τρινκιέρι είναι προπονητής που αξίζει τη στήριξη του κόσμου, αλλά και των δημοσιογράφων: «Καλωσορίζω τον Αντρέα Τρινκιέρι, ελπίζω να τον στηρίξετε, είναι πολύ επικοινωνιακός. Θέλουμε να πάει καλά η Εθνική ομάδα μπάσκετ, όλοι μας, σε καιρούς δύσκολους όχι μόνο για την πατρίδα μας, αλλά και για το άθλημα και το αθλητικό κίνημα. Η Εθνική θα σταθεί στο ύψος της και θα ανταποκριθεί στις προσδοκίες».

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Αντρέα Τρινκιέρι, ο οποίος αφού καλησπέρισε τους παρευρισκόμενους στα ελληνικά, τόνισε πως νιώθει μεγάλη ευθύνη που αναλαμβάνει τη θέση του προπονητή στην Εθνική ομάδα, γνωρίζοντας τη μεγάλη ιστορία του ελληνικού μπάσκετ: «Έχω ένα μεγάλο αίσθημα ευθύνης. Δεν είναι ώρα να ξαναπούμε ότι είμαι χαρούμενος ή είναι τιμή μου. Είναι κάτι αυτονόητο. Το ελληνικό μπάσκετ είναι ένα από τα πιο ισχυρά στον κόσμο ιστορικά.

Η θέση μου, λοιπόν, έχει μεγάλες ευθύνες. Όλα τα μεγάλα πράγματα δεν είναι ποτέ εύκολα. Και καταλαβαίνω πολύ καλά όταν εξήγησε ο κ. Βασιλακόπουλος ποιοι είναι οι στόχοι. Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά τα πράγματα. Όταν η ομάδα μπαίνει στο γήπεδο, πάντα πάει να κερδίσει. Όμως πάντα υπάρχει ένα ‘αλλά’. Πρέπει να ξεκινήσουμε από το τελευταίο παιχνίδι, που ήταν ένα άσχημο ματς, απέναντι στη Νιγηρία και πρέπει να αρχίσουμε από εκεί κάτι καινούριο, ελπίζουμε καλύτερο».

Στη συνέχεια, ο ιταλός τεχνικός υπογράμμισε πως το ελληνικό μπάσκετ έχει ακόμη μεγάλη δυναμική: «Πριν δέκα μέρες είχαμε την ελπίδα πως δύο ελληνικές ομάδες θα είναι στο Final 4. Τώρα έχουμε μία, αλλά και πάλι αυτό σημαίνει πως το μπάσκετ στην Ελλάδα πηγαίνει καλά. Ο Ολυμπιακός και ο Παναθηναϊκός έκαναν καταπληκτική σεζόν στην Ευρωλίγκα και είναι μεγάλη επιτυχία η παρουσία μιας ελληνικής ομάδας στο Final 4. Όμως πρέπει να ξεκινήσουμε από το Προολυμπιακό Τουρνουά. Πρέπει να αρχίσουμε από εκεί για να τα πάμε καλύτερα».

Ακόμη, ο κ. Τρινκιέρι τόνισε πως το πιο σημαντικό για την ομάδα είναι να υπάρχει εμπιστοσύνη: «Μια πολύ σημαντική λέξη για μένα είναι η εμπιστοσύνη. Σας ζητώ να με εμπιστευτείτε. Το ίδιο ζητάω και από τους παίκτες. Τίποτα δεν είναι δωρεάν και το ξέρω, αλλά νιώθω την ευθύνη. Τώρα περιμένουμε να τελειώσει μία δύσκολη σεζόν, αλλά οι τρεις συνεργάτες μου έχουν τα πάντα υπό έλεγχο. Είμαστε τυχεροί γιατί το 90% των παικτών μας παίζουν στην Ευρωλίγκα ή το Eurocup και μπορούμε να τους παρακολουθούμε».

Σε ερώτηση για το ποιους παίκτες έχει ξεχωρίσει και υπολογίζει για το καλοκαίρι, ενόψει του Ευρωμπάσκετ, απάντησε: «Δεν μπορώ να σας το πω τώρα. Δεν είναι η κατάλληλη στιγμή. Μπορεί να έχω ιδέες, αλλά η σεζόν είναι ακόμη σε εξέλιξη. Υπάρχει το ελληνικό πρωτάθλημα, το Final 4 και υπάρχουν πολλοί παίκτες που έχουν υποχρεώσεις στο εξωτερικό. Όπως ξέρετε, είμαι προπονητής στην Καντού και σε δέκα μέρες αρχίζουμε τα play offs μετά από μία δύσκολη σεζόν. Έχω τρεις συνεργάτες που πήγαν σε όλη την Ευρώπη, είδαν και μίλησαν με όλους τους παίκτες που υπολογίζουμε».

Σε ερωτηση για το αν γνωρίζει ότι έχουν δουλέψει κι άλλοι Ιταλοί προπονητές σε ελληνικές ομάδες: "Δεν είμαι πολύ αισιοδοξος γενικά και πόσους προπονητές γνωρίζετε να είναι; Έχω κάποιο ιταλικό αίμα, αλλά η μητέρα μου είναι από την Κροατία, ο πατέρας μου από τις Ηνωμένες Πολιτείες και μεγάλωσα στην Ιταλία. Είμαι τυχερός που έχω μία διαφορετική ματιά στους παίκτες, έχω μελετήσει τον ευρωπαϊκό τρόπο σκέψης. Είμαι Ιταλός, αλλά όχι μόνο Ιταλός".

Για το ποια αίσθηση αποκόμισε από τις συνομιλίες που είχε με τους έλληνες διεθνείς: "Θα είμαι ευθύς. Θα σας πω ότι είχα ένα εκπληκτικό φίλινγκ. Θα μιλήσω σαν Αμερικανός. Θα πω ότι οι παίκτες εδώ ότι ενδιαφέρονται πολύ για την Εθνική ομάδα. Με εντυπωσίασε πάρα πολύ αυτό το γεγονός".

Για τη φιλοφία του και το πως θέλει να αγωνίζεται η Εθνική ομάδα σχολίασε: "Η φιλοσοφία μου εμένα είναι απλή. Το λιτό είναι και το καλύτερο, ειδικά όταν έχεις να βάλεις 12 κεφάλια μαζί. Δεν θα έχω να πρόβλημα να περάσω τη φιλοσοφία μου. Μπορούν να διαβάζουν τις καταστάσεις μέσα στο παιχνίδι. Πολύ απλά είναι τα πράγματα. Να παίζεις ομαδικά στην άμυνα και να μοιράζεις την μπάλα στην επίθεση. Δεν έχω δει κάποια ελληνική ομάδα να κάνει κάτι διαφορετικό. Θα είναι ομαδική άμυνα, ομαδική επίθεση".

Στη συνέχεια είπε για Διαμαντίδη και Παπαλουκά: "Για τους δύο παίκτες που με ρωτήσατε, πρέπει να ξέρεις που βρίσκεσαι και ποιος είσαι. Σέβομαι την καριέρα του Διαμαντίδη. Ποιος είμαι εγώ για να πάω να του χτυπήσω την πόρτα και να του πω έλα να παίξεις. Το καλοκαίρι θα τον καλέσω για προπόνηση και ίσως μου διδάξει κάποια πράγματα, γιατί μπορεί να το κάνει!

Όσο για τον Παπαλουκά... Μίλησα με τον Μεσίνα, τους βοηθάει μέχρι στιγμής. Η σεζόν είναι ακόμα σε εξέλιξη και θα δούμε. Είμαστε τυχεροί που έχουμε τον Σπανούλη στην ομάδα. Οι Διαμαντίδης, Σπανούλης και Ναβάρο είναι οι καλύτεροι στην Ευρώπη, έχουμε τον ένα οπότε είμαστε τυχεροί".

Σε ερώτηση για τον Νίκο Γκάλη και το φιλικό προς τιμήν του: "Είδα τον Γκάλη να παίζει και ήταν απίστευτος σε εκείνο το παιχνίδι στο Μιλάνο. Ήταν ο πρώτος ΝΒΑερ παίκτης που έπαιξε στην Ευρώπη. Ήταν ο πρώτος που έκανε τζαμπ σουτ και τα πόδια του έφταναν στο πρόσωπο του αντιπάλου".

Για τους βοηθούς του, Παπανικολάου και Λιμνιάτη είπε: "Πρώτα απ' όλα τους εμπιστεύομαι, το δεύτερο είναι η χημεία. Μερικές φορές είναι πιο σημαντική και από το ταλέντο. Μίλησε με τον πρόεδρο και μου έδωσε κάποιες καθαρές εικόνες για τις πιθανότητες που είχα. Ήμουν τίποτα, δεν ήμουν ένας καλός παίκτης. Υπάρχει κάτι που έχουν οι παίκτες και λέγεται αίσθηση. Είναι πολύ σημαντικό να τους έχουμε στην ομάδα γιατί είναι σαν να έχεις ομάδα μέσα στην ομάδα. Έχουμε τον Δημήτρη και τον Γιώργο που είναι δύο πρώην παίκτες, μετά έχουμε τον Ηλία που τον γνωρίζω πολλά χρόνια και με τη σωστή χημεία, θα έχουμε τακτική, στρατηγική, Δεν μπορώ να πω ποιος θα είναι ο ρόλος του καθένα, θα ξέρουμε αφού κάνουμε 5-6 προπονήσεις. Στο τέλος πάντα φταίει ο προπονητής. Δεν είναι κάτι καινούριο".

Σε ερώτηση, για το τι γνώμη έχει για τον εαυτό του, απάντησε: "Δεν έχω ακόμα πετύχει κάτι σημαντικό. Πρέπει να έχεις ένα καλό επίπεδο εκτίμησης για να βρίσκεσαι σε αυτή τη θέση, και γι' αυτό ο προπονητής πρέπει να έχει ένα καλό επίπεδο εκτίμησης για το τι μπορεί να πετύχει. Αν δεν θυσιάσεις πράγματα, αν δεν έχεις τύχη, αν δεν δουλέψεις δεν θα υπάρχει τίποτα άλλο".

Κληθείς να δώσεις τα προγνωστικά του για το Final 4 της Ευρωλίγκας είπε: "Η ΤΣΣΚΑ περιμένει ένα χρόνο για το ματς με τον Ολυμπιακό και θα πάνε με ό,τι όπλα έχουν στη διάθεσή τους. Αυτό που έγινε πέρυσι, και ήμουν εκεί, είναι κάτι που συμβαίνει μια φορά στα 30 χρόνια. Όλοι πιστεύετε πως δεν θα ξαναγίνει. Αλλά ο Ολυμπιακός έδειξε ότι παίζει με κότσια. Είναι ένα επικίνδυνο παιχνίδι, μπορεί να γίνει κάτι. Όποιος κερδίσει θα έχει μεγάλες πιθανότητες για το τρόπαιο, γιατί το Ρεάλ-Μπαρτσελόνα θα είναι ένας πόλεμος, όχι ένα συνηθισμένο παιχνίδι και θα είναι εξουθενωμένες. Και πάντα το Final 4 είναι η ώρα του Σπανούλη".

Τέλος, για τις δυσκολίες για τους παίκτες που θα αναγκαστεί να ‘κόψει’: "Δεν με απασχολεί αυτή τη στιγμή, αλλά θα με απασχολήσει. Υπάρχουν δύο τρόποι: ή να πάρεις τους δώδεκα καλύτερους παίκτες ή να προσπαθήσεις να φτιάξεις μια ομάδα, κάτι που σημαίνει πως θα πάρεις ρολίστες. Εγώ κλίνω περισσότερο προς τη δεύτερη άποψη. Όμως έχουμε πολύ δρόμο μέχρι τότε. Τώρα μπορώ να σας πω τέσσερα ονόματα: Κατσίβελης, Γιάνκοβιτς, Καββαδάς και Παππάς. Αυτοί οι τέσσερις θα είναι σίγουρα μέρος από κάτι".

Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!
stavrosalatas@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...